Sok egyszerű trükk létezik a papírspórolásra.
Például Enter helyett használjuk a Shift+Entert (a következő sort így írtam).
Illetve ha szöveget másolunk ki (Wikipédia, stb.) az alcímeken, főcímeken is spórolhatunk.
Például egy új sor helyett a tabulátort is használhatjuk.
Vagy a főcímet húzzuk alá, majd kettősponttal jelezve annak végét, írjuk utána a tartalmat.
Ezt megtehetjük félkövérrel, vagy dőltbetűvel is.Lehet, hogy egy sor nem tűnik soknak, de olykor oldalak múlnak rajta.
- Alcímeknél használjuk a felsorolást,
- vagy a számozást.
A margót FELTÉTLEN vegyük kevesebbre. A Microsoft Word 2007 margóbeállításai között megtaláljuk a "Keskeny" margót, ami jelentősen növeli a nyomtatási területet.
Ha túl sok az alcím, az üres hely, próbáljuk ki a fekvő tájolást. Lehet, hogy jobb helyelosztást eredményez. Ugyanígy állítgathatjuk a hasábokat is.
Továbbá a betűméret csökkentése 1 vagy 2 mérettel nagy szövegmennyiség esetén jó megoldás.
Ha nem akarjuk átirogatni az új sort Shift+Enterekre, a Word 2007-ben jelöljük ki a szöveget, és kattintsunk a "nincs térköz"-re.
Érdemes rendszeresen mentést (Ctrl+S, vagy menü-->mentés) készíteni, esetleges leállás vagy lefagyás következtében előforduló adatvesztés ellen.
Ha magyarul ír, fontos, hogy olvassa át a szöveget (ha weboldalról másol ki, akkor nagyon ajánlott). Továbbá nyomtatás előtt egy F7-t a helyesírási hibák kijavítására. Sok felesleges lapunk elmehet azért, mert egy sor, vagy csak egy szó hibásan van begépelve.